کامپوزیت چیست؟
 
درباره وبلاگ


هدف و انگيزه من از راه اندازي اين وبلاگ ايجاد دريچه و روزنه اي براي برقراري ارتباط با ساير علاقه مندان به اين علم جذاب و شيرين بوده است. از پيشنهادات و انتقادات شما عزيزان خوشحال مي شوم و آماده دريافت مقالات و مطالب جالب شما عزيزان هستم تا با اسم خودتان در اين وبلاگ درج کنم.
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها
  • ردیاب جی پی اس ماشین
  • ارم زوتی z300
  • جلو پنجره زوتی

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پلیمرایران و آدرس polymeriran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





پلیمرایران
مقاله/پروژه/جزوه





 

الیاف فیبر:

 

 

 

 

 

 

رشته های بسیار بسیار ریزی به نام مایکرو فایبر را به حالت های مختلف به هم می تنند به حالتی که کاملاً با هم درگیر شوند تا در هنگام اعمال نیروی کششی اگر تعدادی از آنها نیز پاره شوند بتوانند نیرو را به دیگر اعضا منتقل نمایند، سپس این رشته ها که در اصطلاح strand نامیده می شوند را به هم به حالت های مختلف می بافند. الیاف در کامپوزیت اصولاً الاستیک و ترد بوده و عضو اصلی باربر محسوب می شوند لذا فیبرها هستند که خصوصیات مکانیکی FRP نظیر مقاومت، مدول الاتیسیته و ... را تشکیل می دهند و مقاومت و سختی زیادی در کشش دارند. قطر این الیاف بسته به معرفی اجزای تشکیل دهنده بافت: بطور کلی کوچکترین قطعه قطعه الیاف، تک رشته می باشد که در حدود 3000 تا 4000 رشته در قرارگیری با هم تشکیل ریسمان را می دهند و به همین ترتیب 50 تا 60 ریسمان تشکیل دسته را می دهند. اگر ریسمان از پیچاندن رشته ها دور یکدیگر بوجود آید، به آن ریسمان گفته می شود.

 

 

 

 

بافت های پارچه ای:

 

 

 

 

 

 

 

 شهرت بسیاری از تقویت کننده ها، ناشی از بافت آن می باشد. برخی از بافت ها جهت آغشته شدن ساده تر می باشند و برخی رسیدن به مقاومت بالا را برای الیاف آسان می کند. مدل های استاندارد شده بافت به شرح زیر می باشد:

 

 

 

1- بافت ساده: این نوع بافت شامل مجموعه پهن از رشته های بهم پیوسته می باشد که الیاف تماماً در جهت تار می باشد.

 

 


 

2- بافت سبدی: این نوع بافت، شبیه بافت ساده بوده با این تفاوت که هر دو رشته با هم به کار برده می شوند. الیاف به شکل سبدی، دارای انعطاف پذیری مناسبی هستند. این بافت ها دارای کمانش کمتری بوده و در بافت های تقویت کننده سنگین و ضخیم به کارمی روند.

 

 

 

 

3- بافت ساتنی: این نوع بافت ها بصورت استاندارد به اشکال چهار، پنج و هشت تاری تولید شده است و دارای سادگی زیادی در شکل گیری از خود می باشند.

 

 


 

4- بافت جناغی: این نوع بافت به عنوان یک بافت ساتنی شناخته شده است که خیلی شبیه بافت سبدی می باشد. در این بافت رشته ها بصورت 2 تا در زیر و 2 تا در رو بافته می شوند. این بافت ها بوسیله ی مدل قطری که نوع بافت آنها را تشکیل می دهد شناخته می شوند. الیاف کربن با بافت جناغی اغلب برای ظاهر زیبایشان انتخاب می شوند.

 

 

 

 

 

 

5- بافت شمعدانی: در خانواده ای است که مدل های بافت ساتنی نامیده می وند. این بافت در واقع یک ساتن 4 تاره می باشد. نحوه بافت بصورت یکی رو و سه تا زیر می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6- بافت ساتنی پنج تاره: در اینجا هر رشته بصورت یکی رو و چهار تا زیر بافته می شود، دارای بافت معمولی بوده و در ساخت قطعات هوا و فضا بکار می رود.

 

    

7- بافت ساتنی هشت تاره: در اینجا رشته ها بصورت یکی رو و هشت تا زیر بافته می شود. این نوع بافت برای تقویت کننده های فایبرگلاس نازک مصرف می شود. 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







جمعه 27 بهمن 1391برچسب:کامپوزیت چیست؟,کامپوزیت, :: 15:1 ::  نويسنده : محمد شکری